Карданні вали
Карданний вал автомобіля передає крутний момент від вала коробки передач до ведучого моста. Карданний вал складається з декількох проміжних валів і називають шарніром неоднакових кутових швидкостей. Кожен з валів має на кінці карданну вилку. Вилки з'єднуються між собою за допомогою хрестовини і розташовуються під кутом в 90 градусів. Хрестовина карданного валу складається з цільного металевого хрестоподібного сердечника, на кінці якого встановлені рухливі головки з голчастими підшипниками всередині. Підшипники змащуються через спеціальний штуцер на корпусі хрестовини, а гумові ущільнювачі між головками і корпусом оберігають мастило від витікання і потрапляння пилу всередину. В карданному валу використовуються відразу дві хрестовини з двох кінців вала, для компенсації нерівномірності обертання і більш стабільної передачі крутного моменту.
Найбільш відомими торговельними марками на ринку карданних валів для легкових автомобілів залишаються бренди ― «Белкард», «АвтоВАЗ»,Сім.
Під маркою «Белкард» продукцію виробляє однойменний завод, розташований в республіці Білорусь.
Під маркою «АвтоВАЗ» випускається продукція декількох виробників – як власне заводу в Тольятті, так і сизранського заводу «Кардан», створеного на базі виробничих потужностей заводу «Тяжмаш» у 1999 р.
Крім того, карданні вали випускає одне з підприємств р. Іжевська, що входить в об'єднання «Іжевський механічний завод». Основна частина продукції цього підприємства призначена для автомобілів ВАЗ-2121 та їх модифікацій, але оскільки задній карданний вал автомобіля ВАЗ-2121 може використовуватися для встановлення на автомобіль ВАЗ-2123 (має однакові по довжині – 800 мм ― передній і задній карданні вали), то цю продукцію також можна вважати призначеної для «Шевроле-Ниви».
Незважаючи на однакове призначення, конструктивно вали розрізняються.
Карданний вал «Белкард» має шліцьове з'єднання більшого діаметру, ніж «АвтоВАЗовский», і теоретично більш стійкий до зношування шліців – однією з основних «хвороб» карданних валів. Саме тому його, як правило, використовують в якості заднього карданного валу.
Карданний вал «АвтоВАЗ» має шліцьове з'єднання значно меншого діаметру, але, на відміну від валу «Белкард», дозволяє змащувати шліци без роз'єднання карданного валу на 2 частини.
Не варто думати, що відсутність точки змащення шліцьового з'єднання в конструкції «Белкардовского» вала позбавляє від необхідності регулярно змащувати його шліци.
Хрестовини і вилки валів обох конструкцій мають схожу будову, хоча у «Белкарда» одна з вилок більш масивна, ніж у «Автовазу». Відповідно і балансувальних пластин у нього може бути більше.